BLOG by KINISIS WEB & TOURISM

Think Positive, Think Blog.

Πως μπορούν τα προϊόντα out of stock να επηρεάσουν αρνητικά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα;

Πως μπορούν τα προϊόντα out of stock να επηρεάσουν αρνητικά το ηλεκτρονικό σας κατάστημα;

Στην επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου κάθε λεπτομέρεια μετράει για τον επισκέπτη, καθώς κάθε κίνηση που κάνετε έχει ως στόχο τη μετατροπή (conversion) ενός επισκέπτη σε έναν πιθανό πελάτη.

Για παράδειγμα, το Marketing έχει να κάνει με το conversion. Ως conversion στην ελληνική γλώσσα εννοούμε μετατροπή, δηλαδή με το να ενθαρρύνεις τον επισκέπτη να προβεί σε μια ενέργεια (π.χ εγγραφή σε newsletters,  αγορά προϊόντος). Ακόμα και η επιλογή προϊόντος σχετίζεσαι άμεσα με τη μετατροπή του επισκέπτη σε πιθανό πελάτη.

Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που ο επισκέπτης θέλει να προβεί σε αγορά τους προϊόντος σας και το επιθυμητό προϊόν δεν είναι σε διαθεσιμότητα?

Αυτό είναι το χειρότερο σενάριο για κάθε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου. Όταν τα προϊόντα είναι εκτός αποθέματος σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, το κόστος απώλειας αυτών των πωλήσεων δεν είναι η μόνη απώλεια. Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα  δίνει αρνητική εντύπωση στον καταναλωτή, καταστρέφοντας τη φήμη σας ότι πρόκειται για μια αξιόπιστη επιχείρηση, από την οποία μπορούν να κάνουν αγορές.

Το πιο σημαντικό είναι ότι το ηλεκτρονικό σας μπορεί να υποφέρει πολύ, εξαιτίας των προϊόντων out of stock και οι λόγοι είναι οι εξής:

1 – Θα χάσετε πελάτες από τους ανταγωνιστές

Τα μη διαθέσιμα προϊόντα είναι από τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των καταναλωτών.

Με απλά λόγια, όταν ένα προϊόν δεν είναι διαθέσιμο αυτό αυτομάτων προκαλεί απογοήτευση στον καταναλωτή που επιθυμεί να αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν, με αποτέλεσμα να φύγει απογοητευμένος από το eshop σας για να βρει να προμηθευτή το συγκεκριμένο προϊόν από κάποιο ανταγωνιστή σας.

Ως αποτέλεσμα έχετε χάσει όχι μόνο την πώληση, αλλά έχετε ωθήσει έναν πιθανό αγοραστή να προτιμήσει τον ανταγωνιστή σας αντί για εσάς.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι το 91% των πελατών δεν αλληλεπιδρούν με το ίδιο ηλεκτρονικό κατάστημα μετά από μια αρνητική εμπειρία, και μόλις οι πελάτες αρχίζουν να αγοράζουν από τον καταναλωτή ποτέ δεν επιστρέφουν.

2- Η φήμη σας συνδέεται αρνητικά στο μυαλό του καταναλωτή

Ετησίως οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου υφίστανται τεράστιες ζημιές λόγω των μη διαθέσιμων προϊόντων και των απογοητευμένων πελατών και αποτελεί νούμερο 1 λόγος για τον οποίο οι μικρές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν.

Ένα μεγάλο ποσοστό των ελληνικών επιχειρήσεων δυστυχώς δε χρησιμοποιεί κάποιο σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικών αποθεμάτων και κυρίως όταν υπάρχει και φυσικό κατάστημα στο οποίο πωλούνται τα ίδια προϊόντα με το eshop.

Ως αποτέλεσμα, συχνά υπάρχουν ελλείψεις σε παραπάνω από ένα προϊόντα, το οποίο με τη σειρά του οδηγεί σε ελλείψεις των αποθεμάτων, απογοήτευση των καταναλωτών και στον σχηματισμό μια αρνητικής εικόνας στο μυαλό του καταναλωτή. Η διαθεσιμότητα των προϊόντων είναι κατασταλτικός παράγοντας για τη βιωσιμότητα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σας, τον οποίο πρέπει κάθε επιχείρηση να λάβει υπόψιν του.

3- Άμεση επαναφορά των προϊόντων out of stock

Τι γίνεται όμως εάν υπάρχουν ήδη κάποια προϊόντα εκτός αποθέματος στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα;

Η καλύτερη δυνατή λύση είναι η προσωρινή απενεργοποίηση των προϊόντων out of stock τελείως από την ιστοσελίδα σας μέχρι να το έχετε σε διαθεσιμότητα.

Υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι όταν έχεις πολλά προϊόντα out of stock δίνεις την εντύπωση στον καταναλωτή ότι έχεις πολλές πωλήσεις. Αυτό δεν ισχύει από την πλευρά του καταναλωτή και καλό θα είναι να μη γίνεται, καθώς είναι μια πολύ λανθασμένη τακτική.

Τέλος, σας παραθέτουμε μερικούς τρόπους που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αντιμετώπιση των μη διαθέσιμων προϊόντων και που θα πρέπει κάθε επιχείρηση να λαμβάνει υπόψιν της.

  • Η Εγκατάσταση ενός προγράμματος για τον έλεγχο του αποθέματος, είναι αναγκαία για την επίλυση των out of stock προϊόντων. Είναι ακόμα πιο αναγκαίο όταν υπάρχει και αντίστοιχο φυσικό κατάστημα, το οποίο πουλάει τα ίδια προϊόντα και στις περισσότερες περιπτώσεις τα αποθέματα είναι κοινά και για τα δύο. Η ενσωμάτωση ενός POS συστήματος ως ταμειακή στο φυσικό σας κατάστημα, το οποίο έχει τη δυνατότητα να ανανεώνει αυτόματα τις ποσότητες στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Με αυτό τον τρόπο δε θα βρίσκεστε εκτεθειμένοι στους καταναλωτές, καθώς τα συγκεκριμένα προγράμματα διαθέτουν και report με το να βλέπει ο υπεύθυνος διαχείρισης παραγγελιών να βλέπει ποια προϊόντα φεύγουν περισσότερα, ποια όχι άλλα και να ορίσετε να λαμβάνετε ειδοποιήσεις όταν ένα προϊόν φτάνει σε συγκεκριμένη ποσότητα π.χ. στα 3 τεμάχια, ώστε να προβείτε σε άμεση παραγγελία. Ένα από τα πιο γνωστά και πολύ καλά χαρακτηριστικά POS σύστημα είναι το Vend, το οποίο μπορεί να συνδεθεί με το eshop σας σε οποιαδήποτε πλατφόρμα βρίσκεστε (π.χ WordPress, Magento).
  • Ένας άλλος τρόπος είναι η ενσωμάτωση ενός plugin, ώστε να επιτρέψετε στους πελάτες σας να εγγραφούν για προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα. Η επέκταση θα ειδοποιήσει αυτόματα τους πελάτες που έχουν εγγραφεί για προϊόντα εκτός αποθέματος μόλις επανέλθουν σε απόθεμα. Ως αποτέλεσμα, θα αυξήσει δραματικά τις πωλήσεις σας και θα ελαχιστοποιήσει τις ζημιές που προκύπτουν από προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα.

 

Tags

Related Articles

Kinisis Web & Tourism Logo